Konsument w centrum "uwagi "nowoczesnego handlu

Numer: 
169
Każdy z nas jest konsumentem i klientem handlu. Niezależnie od wieku, statusu materialnego i miejsca zamieszania. Zakupy stanowią ważny element współczesnego życia człowieka. Zmiany jakie zachodzą w handlu dotyczą nie tylko rozwoju handlu internetowego, ale również zastosowania nowych, cyfrowych technologii, aplikowania programów lojalnościowych dla klientów, podejmowane są działania w kierunku personalizacji oferty. Klienci są bardzo różni, pod wieloma względami. Podkreślając różnice, często odnosimy się do generacji pokoleniowych X, Y, Z, wskazując na odmienne ich podejścia pod względem jakości produktów, sposobu obsługi czy też formy zakupu.
Przede wszystkim zmienia się handel, formaty sklepów, sposoby sprzedaży, sposoby obsługi klienta – a co za tym idzie zmieniają się zachowania nabywcze klientów. Można powiedzieć, że klienci doceniają coraz bardziej wygodę zakupów, oszczędność czasu i pieniędzy, poszukują najlepszych okazji cenowych, mają możliwość porównywania ofert, są coraz bardziej świadomi rynku. Młodsze pokolenie zwraca większą uwagę na zmiany klimatyczne, ochronę środowiska i ekologię, ale dopiero wchodzi na rynek pracy, dysponuje ograniczonymi środkami finansowymi, nie ma możliwości pełnej realizacji swoich potrzeb. Pokolenia X oraz Y przywiązują większą wagę do ceny produktu w odniesieniu do jego jakości, mają większą skłonność korzystania z ofert promocyjnych i programów lojalnościowych firm handlowych. Klienci coraz chętniej korzystają z innowacyjnych rozwiązań cyfrowych stosowanych w handlu oraz wszelkich udogodnień min. w sposobach płatności, dystrybucji czy też obsługi klienta. Konkurencja rynkowa sprawia, że coraz częściej sieci handlowe i sklepy zabiegają o uwagę klienta i budowanie z klientami trwałej relacji. Sposoby są różne, a każdy sposób jest dobry, jeśli jest skuteczny. Wykład będzie dotyczył prezentacji różnych sposobów zwrócenia uwagi klienta, na dany produkt, czy też konkretną ofertę - wykorzystywanych w handlu.
 
Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Forma: 
Dedykowane: 
Język: 
Termin: 
wtorek, 24 Września, 2024 - 16:00
Czas trwania: 
90 minut
Opis skrócony: 
Każdy jest klientem handlu. Konkurencja rynkowa sprawia, że coraz częściej sieci handlowe i sklepy zabiegają o uwagę klienta i budowanie trwałej relacji. Każdy sposób jest dobry, gdy jest skuteczny.
dr hab.
Małgorzata
Twardzik
Miejsce spotkania: 
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa

©2024 Festiwal Nauki