Emocje wokół migracji – co czują migranci, a co przedstawiciele społeczeństwa przyjmującego?
Lekcja dotyczyć będzie emocji związanych z migracjami. Przyjrzymy się emocjom doświadczanym przez dwie grupy: ludzi w drodze, czyli migrantów i tych, którzy są na miejscu, czyli społeczeństwo przyjmujące.
Zastanowimy się wspólnie, co kształtuje te emocje. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jaka jest rola mediów tradycyjnych i cyfrowych. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego innym może zależeć na kształtowaniu naszych odczuć wobec migracji.
Lekcja ma formę warsztatu. Po krótkim wprowadzeniu uczniowie zostaną podzieleni na grupy, w których zapoznają się z fragmentami wywiadów zrealizowanych przez badaczy migracji. W grupach uczniowie przygotują mapę emocji, która następnie zaprezentują reszcie klasy. W drugiej części lekcji wspólnie obejrzymy film animowany autorstwa kolektywu Positive Negatives, w oparciu o który uzupełnimy mapę emocji. Na koniec porozmawiamy o tym, co kształtuje emocje społeczeństwa przyjmującego w odpowiedzi na migracje. Wspólnie zastanowimy się, jak możemy krytycznie myśleć o wpływie mediów na to, co myślimy o migrantach.


