To na pewno tłumaczenie maszynowe! O błędach w lokalizacji językowej gier i ich przyczynach

Numer: 
857

W dzisiejszych czasach gry wideo są wydawane w kilkunastu, a niekiedy nawet kilkudziesięciu różnych wersjach językowych na całym świecie. Nie zawsze jednak gracze są usatysfakcjonowani grą w rodzimej wersji językowej. Wielokrotnie na forach internetowych krytykują oni wydawców za błędy w grach wydawanych po polsku. Najczęściej wymienianymi usterkami są nienaturalna intonacja aktorów udzielających głosów pojawiającym się w grach postaciom, nadgorliwość w przekładaniu nazw własnych, czy nieścisłości gramatyczne lub ortograficzne negatywnie wpływające na odbiór gry. Błędy pojawiające się w polskich wersjach gier przetłumaczonych z innych języków nie zawsze muszą jednak wynikać z nieuwagi tłumaczy. Czasem mogą być one spowodowane strategiami podejmowanymi przez producentów, organizacją procesu tworzenia nowych wersji językowych gry, czy strukturą samych gier. Na spotkaniu przedstawione zostaną najczęściej wskazywane przez odbiorców błędy tego rodzaju oraz możliwe powody ich pojawiania się. Towarzyszyć im będą przykłady pochodzące z gier reprezentujących różne gatunki oraz wydanych zarówno w ostatnich latach, jak i w początkach dystrybucji gier w Polsce.

Język: 
Typ szkoły i dziedzina: 
Forma: 
Termin: 
środa, 25 Września, 2024 - 11:00
Czas trwania: 
90 minut
Opis skrócony: 
Choć gracze najczęściej winą za błędy pojawiające się w przetłumaczonych na język polski grach wideo obarczają tłumaczy, to mogą one wynikać z zupełnie innych przyczyn, które zostaną tu przedstawione.
dr
Dominik
Kudła
Miejsce spotkania: 
ul. Dobra 55
00-312 Warszawa
3 piętro
Stacjonarne

©2024 Festiwal Nauki