AI za ladą i na magazynie
Jak sztuczna inteligencja może wspomóc firmy z branży handlowej w relacjach z klientami, optymalizacji łańcucha dostaw, zarządzaniu wiedzą?
Obecnie przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej wykazują bardzo niski wskaźnik wdrażania nowoczesnych technologii cyfrowych, takich jak sztuczna inteligencja. Tymczasem globalny rynek sztucznej inteligencji w handlu detalicznym ma rosnąć o średnio 35% rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. Jak jest teraz? Jaki obraz widać, gdy spojrzy się na sektor z bliska? W trakcie wykładu przyjrzymy się temu w kontekście wyników badań międzynarodowego projektu INAIR - INcreasing the uptake of AI technology in Retail. W ramach tego badania w ciągu ostatnich kilku miesięcy analizowaliśmy bardzo zróżnicowane dane (w tym np. tysiące ofert pracy z kilku krajów europejskich), rozmawialiśmy z ekspertami z branży, właścicielami i menedżerami sklepów, osobami wdrażającymi technologie AI dla firm zajmujących się handlem. Na bazie tych badań opowiemy m.in. o tym jaki potencjał widzą w AI ludzie pracujący w branży lub wspierający detalistów we wdrażaniu różnych rozwiązań takich jak np. chatboty, wirtualni asystenci czy narzędzia do optymalizacji zamówień czy prognozowania popytu, jak postrzegają szanse, bariery i zagrożenia, ale też proces wdrażania technologii w małych firmach.
Celem projektu INAIR jest zmniejszenie luki kompetencyjnej związanej z technologiami AI w europejskich mikro, małych i średnich firmach zajmujących się sprzedażą detaliczną. Wykorzystanie AI ma pomóc im w bardziej ekologicznymi prowadzeniu biznesu oraz podnoszeniu konkurencyjności na rynku globalnym i zachęcamy przy okazji do odwiedzenia strony projektu: https://www.ai4retail.eu/pl/ żeby dowiedzieć się więcej.