Manipulacja w reklamie. Dokąd zmierzamy konsumencie?
Dawno, dawno temu pojawiła się reklama. I nastały mroczne czasy manipulacji naszymi umysłami. Reklama w mediach offline przez lata przekonywała nas, że zakup produktu zapewni nam bezpieczeństwo, prestiż, młodość, piękno i szczęście. Wraz z nastaniem mediów online reklama dodatkowo stała się niejawna i uciążliwa. Aż nadszedł dzień, w którym przebudziła się informacja i zaczęła walczyć o konsumenta. Jak do tego doszło? W jaki sposób do zmiany postrzegania reklamy przyczynił się internet? W jakim kierunku zmierza komunikacja z rynkiem? Jak przejść od manipulacji do informacji? Czy komunikacja reklamowa może być społecznie odpowiedzialna wobec konsumenta? W założeniach reklama powinna spełniać pięć warunków: musi być jawna, nieuciążliwa, rzetelna, rzeczowa i pełna szacunku wobec różnorodności. W trakcie spotkania podejmiemy dyskusję wokół wartości przypisywanych reklamie społecznie odpowiedzialnej.